Bekijk ons op LinkedIn Volg ons op twitter

 

Email
Wachtwoord

Wachtwoord vergeten?
 


 


 


 




 

Hier vindt u een overzicht van de antwoorden op de meest voorkomende vragen.

Domeinnamen

Hoe kan ik een bestaande domeinnaam naar LuckySoft Hosting verhuizen?
U dient op het aanvraagformulier aan te geven dat het om een bestaande domeinnaam gaat. LuckySoft Hosting zal de verhuizing dan verder afwikkelen. Bij een verhuizing van een domeinnaam wordt de registratieperiode automatisch met een jaar verlengd.

Indien u een .nl domeinnaam wilt verhuizen van uw huidige provider naar LuckySoft Hosting dient u ook de onderstaande formulieren in te vullen en in te sturen (per fax, post of e-mail). Gebruik voor het invullen van beide formulieren exact dezelfde gegevens als vermeldt bij de Whois informatie van uw domeinnaam. Deze informatie kunt u hier opvragen.

Wanneer u een .com of .net domein wilt verhuizen is er geen tussenkomst van een andere partij nodig zoals bij .nl ook contracten en andere formulieren zijn hier niet van toepassing. Om verkomen dat domeinnamen ongevraagd worden verhuist wordt bij deze extensies vaak gebruik gemaakt van een 'REGISTRAR-LOCK', dit is een soort van slot op uw domeinnaam die ongevraagde verhuizingen zal verkomen, deze lock wordt niet altijd toegepast dus indien uw domeinnaam niet van deze lock is voorzien kunt u zonder enige moeite uw domeinnaam verhuizen. Indien er wel gebruik is gemaakt van een lock dan kunt u bij uw oude provider waar de domeinnaam is ondergebracht het verzoek doen om de lock te verwijderen zodat wij uw domeinnaam kunnen verhuizen.

Formulieren domeinregistratie
Om onderstaande formulieren te kunnen openen dient u te beschikken over MicroSoft Word of Adobe Acrobat Reader. Acrobat Reader is gratis te downloaden op de website van Adobe.

Formulieren .nl domeinregistratie
Aanvragen van een domeinnaam  (172 kB) Aanvragen van een .nl domeinnaam
Aanvragen van een domeinnaam  (77 kB) Aanvragen van een .nl domeinnaam
Verhuizen van een domeinnaam naar LuckySoft Hosting  (63 kB) Verhuizen van een .nl domeinnaam naar LuckySoft Hosting
Verhuizen van een domeinnaam naar LuckySoft Hosting  (94 kB) Verhuizen van een .nl domeinnaam naar LuckySoft Hosting
Opheffen van een domeinnaam  (63 kB) Opheffen van een .nl domeinnaam
Opheffen van een domeinnaam  (78 kB) Opheffen van een .nl domeinnaam
Wijziging van een domeinnaamhouder  (66 kB) Wijzigen van een .nl domeinnaamhouder
Wijziging van een domeinnaamhouder  (82 kB) Wijzigen van een .nl domeinnaamhouder

De formulieren kunt u faxen naar nummer 0321 - 325 891, opsturen naar ons postadres of sturen via e-mail. (zorg bij e-mail wel voor een leesbare scan)

Moet ik mijn domeinnaam bij mijn huidige provider opzeggen?
U dient er ten alle tijde zelf voor te zorgen dat uw domeinnaam bij uw huidige provider opgezegd is voordat u de verhuizing aanvraagt. Dit om te voorkomen dat u van beide partijen een factuur ontvangt voor dezelfde domeinnaam.

Hoe zorg ik ervoor dat mijn website bij een verhuizing beschikbaar blijft voor mijn bezoekers?
Indien u tevens een hostingpakket voor uw website bij ons aanvraagt, krijgt u van ons na het indienen van de aanvraag een IP adres waarmee u uw website kunt uploaden naar onze server. U kunt het beste uw bestaande website ook op de server van uw huidige hosting provider laten staan totdat de verhuizing voltooid is. Hierdoor zullen uw bezoekers niets merken van de verhuizing.

Als ik een domeinnaam registreer, wie is dan de eigenaar?
Als u een domeinnaam bij ons registreert wordt deze altijd uw eigendom ongeacht of deze particulier of zakelijk wordt aangevraagd.

Hoe lang duurt het voordat mijn domeinnaam actief is?
Nieuwe domeinnamen worden in de regel binnen 24 na registratie actief.

Wat is de DNS informatie van LuckySoft Hosting?
De volgende gegevens is de DNS informatie van LuckySoft Hosting. U kunt deze gegevens gebruiken als u zelf een nieuw domeinnaam aanvraagt of een bestaande wilt verhuizen. Vraag eerst even welke u moet gaan gebruiken, dit is namelijk afhankelijk van de server waar uw website op staat.

Server 1
Name Server 1 ns1.luckysoftserver.nl 83.172.140.57
Name Server 2 ns2.luckysoftserver.nl 83.172.141.57

Server 2
Name Server 1 ns1.luckysoftserver2.nl 83.172.144.43
Name Server 2 ns2.luckysoftserver2.nl 83.172.145.43

Wat is DNS synchronisatie?
De server voorziet in de vertaling van een domeinnaam in een numeriek adres (ip adres) dat een computer identificeert op het internet. Uw domeinnaam is dus gekoppeld aan een nummer. Als u een domein verhuist, dan moet het nieuwe nummer worden door gegeven aan het internet. Dit duurt gemiddeld tussen de 48-72 uur. Tijdens deze periode kunnen snelle DNS servers bezoekers naar uw nieuwe adres sturen en langzame DNS servers nog naar het oude. Door niet meteen uw oude account op te zeggen heeft u 2 websites, die identiek zijn aan elkaar. Bezoekers zullen dus geen verschil in content zien. Na uiterlijk 72 uur komen alle bezoekers naar uw nieuwe webserver en heeft u geen downtime gehad.

FTP / Uw website op internet plaatsen

Heb ik ongelimiteerde toegang om mijn bestanden op mijn server te zetten?
U heeft ongelimiteerde toegang via FTP, 24 uur per/dag, 7 dagen per week.

In welke map plaats ik mijn bestanden?
Om uw bestanden voor uw bezoekers zichtbaar te maken, plaatst u uw bestanden in de map httpdocs. Tevens treft u in de root diverse andere mappen aan. Hieronder een korte uitleg over deze mappen en hun doel.

In de root van uw account ziet u o.a. de volgende mappen:

  • /httpsdocs (Hier staan al uw bestanden beveiligd met een wachtwoord - SSL)
  • /httpdocs (Hier staan al uw website bestanden)
  • /cgi-bin (Scripts en uitvoerbare bestanden)
  • /anon_ftp (Hier staan de bestanden van uw ftp server)

Welk bestand wordt als eerste geladen?
Bestanden worden in de hierna genoemde volgorde afgebeeld, index.htm , index.html en index.php dit geldt voor zowel de root/website als alle onderliggende (sub)directories. Bijvoorbeeld: Wanneer index.php en index.htm niet bestaan wordt het index.html bestand afgebeeld. (index mag ook vervangen worden door default of home) Als geen van alle bestanden bestaan krijgt u een server error: "Directory Listing Denied", dit voorkomt dat mensen gaan browsen/rondklikken in uw bestanden/mappen. U kunt geen .asp bestanden gebruiken omdat u op een (Unix/Linux) systeem draait en hiervoor heeft u een Microsoft Windows 2003 .NET server nodig.

Heb ik Frontpage extensies nodig op mijn site?
Als u de website ontwerpt of beheert met gebruik van Microsoft's Frontpage dan heeft u de Frontpage extensies nodig en moeten deze geinstalleerd worden. Alleen dan kunt u gebruik maken van de specifieke functies van Frontpage.

Hoe krijg ik de Frontpage extensies geinstalleerd op mijn site?
Standaard worden onze accounts opgeleverd zonder Frontpage extensies. U kunt deze achteraf kosteloos laten aktiveren door een mailtje te sturen aan de helpdesk.

Hoe moet ik mijn FTP programma instellen?
Voor het instellen van uw FTP programma heeft u de volgende gegevens nodig:

  • Server: ftp.uwdomeinnaam.nl, waarbij u uwdomeinnaam.nl dient te vervangen door uw eigen domeinnaam.
  • Account: dit is gelijk aan de accountnaam van uw hosting account.
  • Wachtwoord: deze is gelijk aan het wachtwoord van uw hosting account, tenzij u dit wachtwoord heeft gewijzigd met in het control panel van uw hosting account.

Heb ik toegang via SSH?
Ja, alle hosting accounts hebben toegang via SSH en FTP.

E-mail

Wat zijn de instellingen voor inkomende en uitgaande mailserver?

  •  Inkomende mail: mail.uwdomeinnaam.nl
  •  Uitgaande mail: smtp server van uw inbelprovider (authenticatie vereist)
Waarbij u uwdomeinnaam.nl dient te vervangen door uw eigen domeinnaam.

Wat is een POP3 email account?
POP3 (Post Office Protocol 3) is een protocal dat gebruikt wordt om mail te downloaden van een e-mail server naar uw computer. Met een POP3 e-mail account wordt alle mail die naar uw e-mail adres worden verzonden opgeslagen op een POP3 mail server totdat u inlogt op de server en de berichten download.

Wat is SMTP? Wat is SMTP authenticatie en waarom moet ik geauthenticeerd worden?
SMTP (Simple Mail Transfer Protocol) is een protocol voor het verzenden van mail over het internet. Het wordt gebruikt in conjunctie met zowel POP3 als IMAP, protocols die u in staat stellen mail te downloaden van een mail server naar uw computer. SMTP wordt gebruikt voor uitgaande mail, terwijl POP3 en IMAP voor inkomende mail worden gebruikt.

Als u een email client wilt gebruiken zoals Microsoft Outlook of Netscape Communicator om e-mail te verzenden, moet u de client zo configureren dat deze met de juiste SMTP mail server verbindt, elke keer dat u mail verzendt.

SMTP authenticatie is een manier om ervoor te zorgen dat uitgaande mail daadwerkelijk vanaf u worden verzonden en niet vanaf iemand anders die toegang tot uw SMTP server heeft verkregen, zoals een spammer. Elke keer dat u inlogt op uw e-mail client, zult u geauthenticeerd moeten worden voordat u emal kunt verzenden. Alles wat u hoeft te doen is uw e-mail te controleren (dat wil zeggen, verbinding maken met de POP3 of binnenkomende mail server). Als u dit eenmaal heeft gedaan, bent u geauthenticeerd voor de gehele periode dat u ingelogt blijft.

Kan ik gebruik maken van een Fall Back Mailserver?
Ja, u kunt ook gebruik maken van onze Fall Back Mailserver. Onder de fall back mailserver dienst wordt verstaan dat er altijd een mailserver beschikbaar is die de email opvangt indien uw eigen mailserver uitvalt. Andere namen voor deze dienst zijn secundaire mx en backup mailserver. Voor grotere bedrijven is dit de meest veilige oplossing en u kunt de email ophalen als de primaire mailserver weer bereikbaar is.

Wat doen jullie tegen SPAM?
WWW-robots (ook wel crawlers of spiders genoemd) zijn programma's die webpagina's doorlopen door gelinkte pagina's recursief op te halen. Als de robot van een spammer uw website, weblog of forum bezoekt, zal deze alle pagina's waar u naar linkt doorzoeken op e-mailadressen. U kunt u zich tegen deze robots verweren! Daarvoor hoeft u alleen maar naar de SpamPoison pagina te linken, zodat de robot van de spammer er naartoe getrokken wordt wanneer deze uw pagina doorzoekt.



Robots die e-mailadressen verzamelen zullen in een eindeloze lus terechtkomen en dynamisch gegenereerde valse e-mailadressen ophalen, waardoor ze enorme hoeveelheden gefingeerde gegevens aan de gegevensbestanden van de spammers toevoegen en die zodanig vervuilen dat ze feitelijk onbruikbaar worden. Spammers zullen hun gegevensbestanden moeten opschonen om niet zeer veel teruggekomen e-mail te ontvangen.

Dataverkeer

Wat is dataverkeer?
Dataverkeer bestaat uit het aantal MB's ( of kb/ bytes/ etc.) dat wordt verbruikt door bezoekers van uw site, het downloaden van een bestand, het versturen van e-mail en al het overige internet verkeer. Uw account verschaft u een beperkt aantal GB's dataverkeer per maand en is afhankelijk van het door u gekozen pakket.

U kunt d.m.v. uw statistieken server een indruk krijgen van de hoeveelheid dataverkeer uw website genereert. Dit is echter een ruwe indruk, want het betreft verkeer vanaf de server en niet naar de server toe. FTP- en email verkeer worden daar tevens niet in opgenomen (de statistieken server analyseert tenslotte de website cq webserver logfiles).

Wat gebeurt er als ik mijn data limiet overschrijd?
U bent zelf verantwoordelijk voor het verbruikte aantal GB's per maand. Wij houden uw verbruik zelf echter ook in de gaten. Indien u uw limiet overschrijdt zullen wij contact met u opnemen om naar een passende oplossing te zoeken (dataverkeer bijkopen of upgraden naar een zwaarder pakket). Uw site wordt niet offline gezet en wij zullen altijd samen met u bekijken wat de beste oplossing is.

Facturering / Account

Hoe wordt er gefactureerd?
Hosting pakketten en domeinnaamregistratie's worden per jaar gefactureerd. Alle betalingen moeten binnen 14 dagen na factuurdatum op onze bankrekening bijgeschreven zijn. U kunt uw factuur ook per automatische incasso betalen.

Kan ik mijn account opwaarderen?
Ja, u kunt uw account op elk moment opwaarderen. Alleen het verschil in prijs zal in rekening worden gebracht, en er zijn geen extra kosten aan verbonden.

Worden contracten automatisch verlengd?
Ja, om te voorkomen dat uw domeinnaam vrij gegeven wordt, worden contracten automatisch verlengd. Opzeggen doet u drie maanden voor het einde van de looptijd van een contract.

Mijn account is geblokkeerd. Wat nu?
Wanneer uw account geblokkeerd is kan dit diverse oorzaken hebben. Een van deze oorzaken is het niet of niet tijdig betalen van uw factuur. Het is van groot belang dat u de ontvangen factuur tijdig betaalt. Wanneer de betalingstermijn dermate overschreden is, dat dit onaanvaardbaar is, dan zullen wij het account blokkeren voor verder gebruik. Enkel nadat het volledige bedrag ontvangen is op onze bank rekening, zullen wij de blokkade verwijderen, en kunt u weer als normaal gebruik maken van uw account.

 Bekijk ons op LinkedIn     Volg ons op twitter